יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

מילים מילים

ככה זה. כשאתה עומד ליד קיר לבן מדי. החיוורון הופך להיות חלק מנשמתך. הכל נראה דהוי, כאילו אין בו חיים אלא צבע תכריכי המוות. גם אלו עם הצבעים מתבררים לך אחר ככה כמלהגי ליהוגים, שיעשו הכל לאנוס את דעתך להסכים עמם, כדי לכסות על ערוותם המבוהלת. ככה זה. ואם לא עשיתי כן, הרי שהנך חולה. כל כך חולה מרוב בריאות, שחייבים לעשות לזה סוף. לזה או לך.

והוא משוטט שם, בין זו הבוגדת בבעלה ומדברת על שמירת המשפחה בכדי שלא להתמודד עם שאלות של אמת על איך מזמן גוועה משפחתה והיא כולה מעטה דקיק של מילים מילים, נבובות נבובים, לבין זה המספר סיפורים ידועים לכל רחם חבוט וצמא ובסביבת כל הקוסמים ומספרי הסיפורים ומחבטי החיבוטים והחבטות. וכל כולו חילול חלולות.

ולאחר זמן מה הוא מגיע לעבודה, לובש על עצמו את החלוק הלבן ומחל להדהות בצבעי תכריך את סביבתו החולה. לבן, חלוקו לבן לגמרי, והצבעים היחידים הם אלו הוורודים והכחולים של הכדורים אותם הוא רושם לחוליו הכפותים.

ובעת הליכתו במסדרון המחלקה, מסביר הסברים שאינו מאמין בהם ולו כמלוא הנימה, יודע, כי העבודה אולי משחררת, אך האמת כובלת, ואת השלט הזה, מברזל יצוק של תעשיית אמת, לא יגנבו מתודעתו לעולם. האמת כובלת ואך מילות הסרק של האנשים היודעים הן אלו המסוגלות לקנות לו, ולהם, את מידת השקט הזמני והמאיים, עד שיבינו הם כי הוא, הבא מקרב מילים מילים של אנשים חופשיים כפותי בעתה, הינו רק הרופא המשוגע מבית החולים לחולי נפש בריאים לחלוטין.

---



2 תגובות: