יום שלישי, 9 בפברואר 2010

איתך בפאריס

לא
אל תדבר איתי על פאריס עכשיו
די לי בהיותנו
כאן במלון עם הקיר המקולף
והאסלה הסדוקה,
ורק שנינו
בחדר עם הידור צרפתי מזוייף

כאן
לא הרחק מפאק בולווארד

לא מעניין הלובר
גם לא שאנז אליזה והנוטר דאם
אלו נועדו לתיירים בלבד
ולא לדיירי העירום כמונו,
בשר ודם

הו, הנה
אתה בפאריס איתי כעת
הבסטיליה וד'אורסיי ומלצר מחורבן
העיר הזו לא מעניינת אותנו כלל
ולא נטייל עת ערביים, כדבש
שם למטה, בפיגאל


לא
לא נשים לב לאף זונה מצטבעת
,
וגם לא לסרק ציור של שאגאל
נדלג על מוכר הערמונים בשדירה,
ועל שני חסרי בית עלובים
ונשוב אלינו

חוזרים כמשולחים

באים ובאים
אל החדר עם טפטופ המים החלוד

באותו הרחוב הצדדי
זה המזוהם שהפך לביתנו החשוב

ואתה תטייל לי בין צפוני ודרומי,
שוב ושוב ואהוב


ושם
מפשילה שמלתי ואתה מפילני חלל

מתחת הגשר, באפילת השביל
ואז מתרוממת לי, אחריך
זרזיף זיעה זהוב על שדיי, כמוביל

אֶל,
אל תדבר איתי על לראות את פאריס
די לי בחדר הזה, ארמון עלוב
רק היה בי, היה בה
,
אתה ואני ותפארתנו
כי זה באמת כל שחשוב

---
(C)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה